Αναδημοσιεύουμε από το site www.epiruspost.gr της κας Βάσως Σκουλίκα στις 22/9/2010
Οι ευαισθησίες για τα κληροδοτήματα και τα ταξίδια
"Θα μπορούσε να θεωρηθεί και συγκινητικό το ενδιαφέρον του Σπύρου Εργολάβου για τα Ηπειρωτικά Κληροδοτήματα, αλλά προκαλεί κάποια ερωτήματα το γεγονός ότι το ενδιαφέρον αυτό εστιάζεται αποκλειστικά και μόνο στα Κληροδοτήματα που διαχειρίζονται τα Αγαθοεργά.
Δεν διαπιστώνουμε το ανάλογο ενδιαφέρον για την τύχη αυτών που διαχειρίζεται ο Δήμος ή για όσα λειτουργούν αυτοτελώς, έχουν δηλαδή την δική τους διοίκηση.
Προφανώς υπάρχει εξήγηση.
Ο Δήμος για παράδειγμα συντηρεί με δικά του έξοδα και προσωπικό τα γραφεία του κ. Εργολάβου.
Ένα άλλο Κληροδότημα κάλυψε τα έξοδα του ταξιδιού που έκανε στη Νίζνα ο ίδιος και δύο ακόμη μέλη της Επιτροπής Αγώνα. Πως και γιατί; Ο ίδιος πρέπει να το εξηγήσει. Το ταξίδι πάντως στοίχισε περίπου πέντε χιλιάδες ευρώ!"
Ποιο να είναι άραγε το κληροδότημα που πληρώνει τα ταξιδάκια του κ. Εργολάβου και των δύο συνεργατών του;
Μήπως είναι το RIZAREIOS TOURS FOUNDATION ;
Περιμένουμε με ενδιαφέρον την απάντηση του κ. Εργολάβου.
Μιας και κάναμε αναφορά στο RIZAREIOS TOURS θυμηθήκαμε τον εκλεκτό σύμβουλο κ. Παναγιώτη ή Τάκη Τσακίρη τον ιπτάμενο αυστραλό.
Μάθαμε ότι παληκάρι φάνηκε να είναι και υπέβαλε την παραίτηση του δεξιοτεχνικώς αφού μυρίστηκε πως έρχονται άσχημες μέρες. Σχεδόν όλοι οι συνάδελφοί του στο πολυτελές συμβούλιο τον εκλιπαρούν να την μαζέψει πίσω την παραίτησή του όπως ο κ. Κύρου παλιότερα.
Το ίδιο θα κάνουμε και εμείς. Ξανασκέψου το κ. Τσακίρη. Η χριστιανική παγκόσμια αδελφότητα περιμένει καρτερικά από το 1054μΧ που έγινε το οριστικό σχίσμα των εκκλησιών, να συνενωθεί ορθόδοξη και ρωμαιοκαθολική εκκλησία με τις ακούραστες προσπάθειές σου. Η ανταλλαγή των ιεροσπουδαστών με το καθολικό σχολείο του Αγίου Καρόλου στο Περθ (ευφυέστατη ιδέα σου) έφερε τις χριστιανικές εκκλησίες λίγο πριν την επανασυγκόλληση. Κι ας σε κατηγορούσαν πως όλα γίνονταν για να πας τζάμπα ταξίδια με τη γυναίκα σου. Απλά σε ζήλευαν όπως ο Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας κ. Στυλιανός που παραλίγο να σε πετάξει με τις κλωτσιές από κει.
Κορυφαίες στιγμές που θα χει να θυμάται ο κόσμος ήταν οι προσπάθειές σου να πουλήσεις στη Ριζάρειο μεταχειρισμένα θρανία του φροντιστηρίου σου ή τις βουλιμικές επιθέσεις σε πιατέλες με τζάμπα φαγητό. Μια από τις τελευταίες πράξεις των ευαγών σου υπηρεσιών είναι το πρόσφατο ταξίδι σου στην Κωνσταντινούπολη χωρίς απόφαση του πολυτελούς συμβουλίου για συνοδός των μαθητών. Τζαμπατζής με θεωρία δηλαδή.
Ξανασκέψου το αγαπητέ εν Χριστώ αδελφέ.
Τι θα θα γίνει με σένα Mr Manager; Έλεος. Τώρα σου καρφώθηκε η ιδέα πως σε παρακολουθούν όπως και όλο το πολυτελές συμβούλιο με κοριούς και είσαι και σίγουρος. Μήπως σου φαίνονται και οι περαστικοί στο δρόμο ύποπτοι που θέλουν να χαλάσουν την τεράστια καριέρα σου; Εξήγησέ τους πόσο κουράστηκες να φτάσεις τόσο πολύ ψηλά. Εμείς θα σε παραπέμψουμε στο:
http://www.psychologia.gr/disorders/personality%20disorders.htm
ΝΑΡΚΙΣΣΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ
"Κλινικά χαρακτηριστικά. Διάγνωση
Το βασικό χαρακτηριστικό της διαταραχής αυτής είναι μια έντονη αίσθηση σπουδαιότητας και μεγαλείου του ατόμου, έντονη ανάγκη για θαυμασμό και έλλειψη «εμπάθειας» (δηλ. αδυναμία του ατόμου να αναγνωρίσει και να νιώσει τις επιθυμίες, τα βιώματα και τα αισθήματα των άλλων).
Τα άτομα με τη διαταραχή αυτή θεωρούν πολύ σπουδαίο και σημαντικό τον εαυτό τους, υπερεκτιμούν τις ικανότητες και τα επιτεύγματα τους και συχνά υποτιμούν τις ικανότητες και τα επιτεύγματα των άλλων. Συχνά, επίσης, αφήνονται σε φαντασίες απεριόριστης δύναμης, επιτυχίας, ευφυΐας, ομορφιάς κτλ. Πιστεύουν ότι είναι ξεχωριστά («σπέσιαλ») και μοναδικά και επιζητούν την παρέα ή τις υπηρεσίες άλλων αναγνωρισμένων «κορυφαίων» ατόμων (π.χ. επώνυμων γιατρών, δικηγόρων, κομμωτών κτλ.).
Τα άτομα αυτά έχουν έντονη ανάγκη για θαυμασμό και έπαινο και η εύθραυστη αυτοεκτίμηση τους μπορεί πολύ εύκολα να πληγωθεί, όταν δεν καταφέρνουν να τους πάρουν. Επιζητούν συνεχώς κομπλιμέντα, συχνά με ιδιαίτερα σαγηνευτικό και γοητευτικό τρόπο. Η αίσθηση του ότι είναι πολύ σπουδαία και σημαντικά άτομα τα κάνει να συμπεριφέρονται σαν να έχουν παντού ιδιαίτερα («σπέσιαλ») δικαιώματα (π.χ. να μη χρειάζεται να περιμένουν στην ουρά) και επίσης σε συνδυασμό με την έλλειψη ευαισθησίας για τις ανάγκες των άλλων στο να εκμεταλλεύονται τους άλλους κυρίως διαπροσωπικά (για να πετύχουν στόχους ή να τονώσουν την αυτοεκτίμηση τους).
Η έλλειψη «εμπάθειας» τα κάνει να μιλούν συνεχώς για τα δικά τους προβλήματα και ν' αδιαφορούν για τα προβλήματα και τα αισθήματα των άλλων. Έτσι, συχνά οί άλλοι τα αντιλαμβάνονται σαν συναισθηματικά ψυχρά και μη ανταποκρινόμενα στα αισθήματα τους.
Έντονος είναι και ο φθόνος που νιώθουν για τα επιτεύγματα των άλλων, που συχνά τα υποτιμούν. Η εικόνα που παρουσιάζουν στα άλλα άτομα είναι συνήθως του υπεροπτικού, του αλαζονικού και του ατόμου που περιφρονεί τους άλλους.
Διαγνωστικά κριτήρια
Ένας εκτεταμένος τύπος μεγαλειώδους (στη φαντασία ή στη συμπεριφορά), ανάγκης για θαυμασμό και έλλειψης «εμπάθειας» που αρχίζει νωρίς στην ενήλικη ζωή και είναι παρών σε μία ποικιλία καταστάσεων, όπως φαίνεται από πέντε (ή περισσότερα) από τα παρακάτω:
(1) το άτομο έχει μία μεγαλειώδη αίσθηση σπουδαιότητας για τον εαυτό του (π.χ. διογκώνει τα επιτεύγματα και τα ταλέντα του, περιμένει να αναγνωρισθεί σαν ανώτερο, χωρίς ανάλογα επιτεύγματα)
(2) έχει έντονη ενασχόληση με φαντασιώσεις απεριόριστης επιτυχίας, δύναμης, εξυπνάδας, ομορφιάς ή ιδανικής αγάπης
(3) πιστεύει ότι είναι «σπέσιαλ» και μοναδικό και μπορούν να το καταλάβουν μόνο ή πρέπει να συναναστρέφεται μόνο με άλλα σπέσιαλ ή υψηλής περιωπής άτομα (ή θεσμούς)
(4) απαιτεί υπερβολικό θαυμασμό
(5) έχει μία αίσθηση ιδιαίτερων δικαιωμάτων, δηλ. μη λογικές προσδοκίες για ιδιαίτερα ευνοϊκή μεταχείριση ή αυτόματη συμμόρφωση των άλλων με τις προσδοκίες του
(6) εκμεταλλεύεται διαπροσωπικά, δηλ. εκμεταλλεύεται τους άλλους για να πετύχει τους σκοπούς του
(7) του λείπει η «εμπάθεια»: είναι απρόθυμο να αναγνωρίσει ή να ταυτοποιηθεί με τα αισθήματα και τις ανάγκες των άλλων
(8) συχνά φθονεί τους άλλους ή πιστεύει ότι οί άλλοι το φθονούν
(9) εμφανίζει αλαζονική, υπεροπτική συμπεριφορά ή στάση
Θεραπεία
Αποκαλυπτική ατομική ή ομαδική ψυχαναλυτική ψυχοθεραπεία θεωρείται η θεραπεία εκλογής. Η θεραπεία είναι δύσκολη, όμως, κυρίως εξαιτίας των μεταβιβαστικών εναλλαγών των συναισθημάτων των ασθενών αυτών απέναντι στον θεραπευτή (ή και προς τα μέλη της ομάδας στην ομαδική ψυχοθεραπεία), που στην αρνητική τους διάσταση μπορεί να εκδηλωθούν με απαιτητικότητα, εκρήξεις οργής, έντονη υποτίμηση του θεραπευτή (ή άλλων μελών στην ομαδική ψυχοθεραπεία).
Σκοπός της θεραπείας είναι τα άτομα αυτά ν' αποκτήσουν εναισθησία στους μηχανισμούς λειτουργίας του παθολογικού μεγαλειώδους τους εαυτού και προοδευτικά ν' αναπτύξουν πιο ρεαλιστική εικόνα του εαυτού τους και των άλλων.
Μια θεραπευτική προσέγγιση που τη χαρακτηρίζει η σταθερότητα, η ανεκτικότητα /αντοχή και η «εμπάθεια» του θεραπευτή είναι απαραίτητη για τη βοήθεια των ασθενών αυτών".
ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΜΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου